На багаточисельнi прохання,
14 березня в «Кiнопанорамi» «вагоновожатые» в якості живого саундтреку акомпонуватимуть фільму Георгія Тасіна — «Ордер на арешт» (1926). Робота цікава, кропітка і дуже незвичайна для нас, не так часто опиняєшся в системі координат, коли в одній точці перетинаються минуле, сучасне та майбутнє! Запрошуємо і вас взяти участь у наших експериментах!
Вперше кіноперформанс вiдбувся в «Довженко-центрi»,в рамках 46-го МКФ Молодість і осіннього циклу освітньої програми КУЛЬТУРФІЛЬМ: «Femme Mute», присвяченого репрезентації жінки в українському німому.
ОРДЕР НА АРЕШТ
1926 УСРР, ВУФКУ (Ялта) , 84 хв.
Режисер: Георгій Тасін
Сценарист: Соломон Лазурін
Оператор: Альберт Кюн
Художник: Володимир Баллюзек
У ролях: Віра Варецька, Хайрі Емір-заде, Алік Ліговецький, М. Кутузов, Ніколай Панов, Шорохова
«Червоні» залишають місто, голова ревкому Сергій Каргальський просить свою дружину Надію залишитися і переховати у себе таємний пакунок з документами. «Білі» входять в місто і одразу з’являються з обшуком на порозі Надії.
Пакунок не знайдено, однак Надію заарештовують. «Білий» офіцер контррозвідник довго допитує її в садибі-штабі. Однак Надія твердо мовчить і сумлінно приховує місце знаходження пакунка, попри шантаж і загрози її сину, чоловіку і навіть глузду.
«Ордер на арешт» — перший український радянський фільм, який тематизує традиційне мовчання жінки. Надію силують говорити, однак саме через навик мовчання вона протистоїть раціональному світові чоловіків і війни.
Допит Надії Карагальскої перетворюється фактично на радянський аналог судового процесу з «Пристрастей Жанни Д’Арк», які Карл Теодор Дреєр зніме через два роки після фільму Тасіна. Тому попри свою розважальну ауру з шпигунськими перевтіленнями, психологічними тортурами та романтикою революційних комітетів, «Ордер на арешт» є в той же час роздумом про емансипацію жінки та її роль в історичних та соціальних процесах громадянських війн.